• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • مرجع شعبه مرکزی
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

جملات بزرگان

 

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام):

مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّهِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ.

ادامه مطلب...

 

وب‌سایت‌ها


آشنایی بیشتر مخاطبین با فعّالیت‌های مؤسسه فرهنگی تربیت نوین از طریق وب سایت‌های زیر مقدور می‌باشد.

 

http://tarbiatenovin.ir

 

 http://ostadroozbeh.ir

 



تلگرام


ارائه‌ی خدمات به عموم جامعه از طریق فضای مجازی، عمومی سازی آموزش ها را مهیا نموده است.


آدرس کانال زیر دریچه‌ای است برای آگاهی مخاطبین از تازه‌های روان شناسی و تعلیم و  تربیت :

 

ostadroozbeh@

 

 

 

 

 

در روند عرضه تولیدات فرهنگی و اکمال رسالت فرهیختگی از سال 1394 واحد انتشارات مؤسسه فرهنگی تربیت نوین تأسیس گردید. تاکنون 16 عنوان کتاب توسط انتشارات چاپ و منتشر شده است.

اسامی کتاب‌ها بدین شرح است:

تحول کودک

تحول نوجوان(1)

تحول نوجوان(2)

والد اندیشمند، فرزند اندیشمند

مدیریت خشم

آرامش روحی

تربیت کودک اندیشمند

تربیت نوجوان اندیشمند

مهارت های ارتباط مؤثر

مدیریت استرس

اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش: بررسی کودکان با مشکلات یادگیری

تحول، نوجوان، راهبردها

مجموعه مقالات اثربخشی برنامه آموزشی مدیریت خشم

مجموعه مقالات اثربخشی برنامه آموزشی مدیریت خشم و حل مسئله

مجموعه مقالات اثربخشی برنامه آموزشی کودک اندیشمند

مجموعه مقالات اثربخشی بسته آموزشی رانندگان

 

 

 

تعارض های زناشویی یکی از عوامل استرس زا در خانواده محسوب می‌شوند که ابتدا بر روابط والدین و سپس بر فضای خانواده و تحول کودک تأثیر منفی بر جای خواهند گذاشت. این عامل هم به‌صورت مستقیم، با تأثیر بر خلق‌وخوی کودک موجب تنش و مشکلات رفتاری و عاطفی کودک می‌شود و هم به‌صورت غیرمستقیم با اثرگذاری بر رضایت زناشویی.
طلاق یکی از مشکلات مهم خانواده محسوب می شود. واژه طلاق تصویری از خانواده ازهم‌پاشیده، کودکان در معرض خطر، ازدواج ناموفق، تعهدهای فراموش‌شده و مشکلات شدید و زیاد مالی را تداعی می کند. اغلب افراد نسبت به طلاق نگرش مثبتی ندارند. کودکان با این دیدگاه بزرگ نمی شوند که شاید روزی یک زندگی منجر به طلاق داشته باشند و هیچ کودکی آرزو ندارد والدین او از هم جدا شوند.
طلاق والدین در تعامل والـد ـ کودک و روش فرزندپروری والدین اختلال ایجاد خواهد کرد.
در این مرکز، روانشناسان و زوج‌درمانگران مجرب با مشاوره‌های فردی، اجرای تست‌های روانشناختی و شخصیت و برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی، تلاش می‌کنند يک نقشه راه درست برای تشکيل يک زندگی مناسب را پیش‌روی مراجعین ترسیم نموده و ایشان را در شکل‌گیری یک خانواده منسجم و موفق راهنمایی نمایند.

 

ناتوانی  ویژه یادگیری، یعنی اختلال در یک یا چند فرآیند روان‌شناختی پایه که به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا نوشتاری مربوط می‌شود و می‌تواند موجب بروز نقص در توانایی افراد در گوش کردن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی شود. این  اختلال شرایطی چون نقایص ادراکی، آسیب مغزی، اختلال جزئی در کارکرد مغز، نارساخوانی و زبان‌پریشی تحولی را شامل می‌شود.

این اصطلاح، دانش‌آموزانی را که به واسطه نقایص بینایی، شنیداری، حرکتی، عقب‌ماندگی ذهنی، آشفتگی‌های هیجانی یا محرومیت‌های محیطی، فرهنگی و اقتصادی به مشکلات یادگیری دچار شده‌اند، شامل نمی‌شود. به بیان دیگر دانش‌آموز با مشکلات ویژه یادگیری (SLD) به دانش‌آموزی اطلاق می‌شود که با وجود برخورداری از هوش طبیعی و نداشتن نقایص حسی، آسیب‌های شدید مغزی و مشکلات شدید عاطفی- اجتماعی، قادر به بهره‌گیری کامل از امکانات آموزش و پرورش متداول نبوده و در یک یا چند ماده درسی، ضعف محسوس و مشهود داشته باشد.

مؤسس این مرکز جناب آقای دکتر محسن شکوهی‌یکتا استاد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بوده و سرکار خانم دکتر معصومه قاسمی متخصص روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی و آسیب‌شناس گفتار وزبان مدیریت آن را به عهده دارند.

 

مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره استاد روزبه، به سرپرستی جناب آقای دکتر محسن شکوهی یکتا، در شب نیمه شعبان سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز با بهره‌گیری از حضور متخصصان مجرب و ایجاد محیطی آرام و ایمن، تلاش نموده است خدماتی مفید و موثر را به مراجعین محترم ارائه نماید.

مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره استاد روزبه، در حال حاضر، انواع مشاوره‌ در زمینه های ازدواج، زناشویی، خانواده؛ اضطراب، استرس، افسردگی؛ مسائل کودکان و نوجوانان؛ تحصیلی، تربیتی و تحولی؛ اختلالات روانی و بهداشت روانی؛ اختلالات یادگیری، عاطفی و رفتاری؛ مهـارت‌های زندگی و شغلی؛ سنجـش هـوش، استعداد، شخصیـت؛ طب تربیتی و تحصیلی و… را ارائه می نماید.

به علاوه، در مرکز مشاوره استاد روزبه، انواع تست‌های روان‌شناختی نیز اجرا می‌گردد. آزمون‌هایی مانند هوش، خلاقیت، رضایت زناشویی، رضایت شغلی، شخصیت، بلوغ عاطفی و اجتماعی، سازگاری، عادت‌های مطالعه، عزت نفس، انتخاب همسر، اضطراب، افسردگی، استرس، خشم، ناکامی، پرخاشگری، اضطراب امتحان، فرسودگی شغلی، بیش‌فعالی، اوتیسم و… نمونه هایی از تست های روان‌شناختی این مرکز می باشد.

 مؤسسه فرهنگی هنری تربیت نوین شامل دو بخش پژوهش و آموزش است که در اینجا به شرح وظایف بخش آموزش می پردازیم:

ب. بخش آموزش

بخش آموزش موسسه فرهنگی تربیت نوین، عهده دار اجرای کارگاه های آموزشی و همایش های متنوع است. این کارگاه ها که در دو گروه اصلی آرامش جویی و تربیتی تقسیم بندی شده اند، نتیجه  مطالعات گسترده در خارج و داخل کشور هستند که طبق روال علمی این موسسه، پس از طراحی یا بومی سازی آماده اجرای آزمایشی می‌شوند. به دنبال اجراهای آزمایشی مکرر، این کارگاه‌ها در لیست مصوب کارگاه‌های بخش آموزش موسسه قرار می‌گیرند و توسط مدرسین و متخصصین با تجربه برای اقشار گوناگون جامعه اجرا می گردند.

مجریان کارگاه‌های آموزشی، عده‌ای از متخصصان، معلمان و مشاوران باتجربه هستند که سال‌ها زیر نظر دکتر شکوهی‌یکتا آموزش دیده و از طریق یک سیستم مدیریتی و نظارتی پیشرفته، آمادگی کامل جهت اجرای گستردة کارگاه‌های مختلف آموزشی را دارند.

 


مؤسسه فرهنگی تربیت نوین با عنوانِ پژوهشکدة استاد روزبه در سال 1373 به سرپرستی علمی دکتر محسن شکوهی یکتا تأسیس گردید. هدف از تأسیس مؤسسه، پر کردن خلأ تحقیقات علمی کشور در زمینة مسائل روانی، تربیتی و اخلاقی – سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی – و ارائة الگوهای آموزشی مبتنی بر نتایج پژوهش‌های انجام شده در این حوزه‌هاست. برای دست‌یابی به این مهم، در حال حاضر مجموعه‌ای از اساتید، متخصصان، معلمان و مشاوران با‌تجربه – در داخل و خارج از کشور – با مؤسسه فرهنگی تربیت نوین همکاری می‌کنند.
این مؤسسه شش گروه هدف را مدنظر دارد:

گروه اول: کودکان و نوجوانان؛

گروه دوم: والدین؛

گروه سوم: معلمان، مشاوران و مدیران؛

گروه چهارم: اساتید، متخصصان و دانشجویان؛

گروه پنجم: کارکنان سازمان‌ها، ادارات و واحدهای صنعتی؛

و گروه ششم: کارکنان واحدهای تجاری و بازرگانی.

در سال‌های اخیر، پروژه‌های متعددی برای هر یک از گروه‌های هدف طراحی و اجرا شده است که تعدادی از این پروژه‌ها به‌صورت کارگاه‌های آموزشی گوناگون برای دانش‌آموزان، والدین، معلمان، مشاوران، مدیران، کارمندان و کارگران قابل ارائه است. برنامه‌ریزی و اجرایی نمودن هر یک از این کارگاه‌های آموزشی بوسیلة تیمی از متخصصان باتجربه در طول چند سال صورت گرفته است و پس از اجراهای آزمایشی متعدّد، آمادة اجرا در سطح گسترده‌تر شده‌اند. در ضمن، آثار و نتایج مثبت کارگاه‌های آموزشی، از طریق انجام پژوهش‌های علمی متعدد، مورد بررسی و تأیید قرار گرفته‌اند.
دکتر محسن شکوهی یکتا، عهده‌دار سرپرستی علمی پروژه‌ها از طرّاحی اوّلیّه تا اجرای گسترده کارگاه‌ها در مؤسسه می‌باشند. ایشان از اساتید و متخصصان باسابقة روان‌شناسی هستند که سه دهه تجربة کار با کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در کشورهای ایران، انگلستان و آمریکا دارند. در کارنامة فعّالیّت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی ایشان، تألیف کتاب‌ها و مقالات بسیاری به زبان‌های انگلیسی و فارسی و تدریس حدود سه دهه در دانشگاه‌های برجستة آمریکا نظیر دانشگاه آیوا و همچنین در ایران، دانشگاه تهران به چشم می‌خورد.
مؤسسه فرهنگی هنری تربیت نوین شامل دو بخش پژوهش و آموزش است .

 

 

مؤسسه فرهنگی هنری تربیت نوین شامل دو بخش پژوهش و آموزش است که در اینجا به شرح وظایف بخش پژوهشی می پردازیم:

الف. بخش پژوهش
در بخش پژوهش، تیمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، پژوهشگران و مدرسان مجرب، با بهره‌گیری از دانش روز جهانی در زمینه‌های روان‌شناسی و تعلیم و تربیت، بر مبنای آموزه‌های دینی و خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی مردم میهن عزیزمان، بسته‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی را در قالب جزوات، طرح درس‌ها، پاورپوینت‌ها و کلیپ‌های نمایشی تهیه و تدوین می‌کنند. تولیدات آموزشی بخش پژوهش، پس از اجرای آزمایشی و انجام بازنگری‌های لازم، برای اجرای گسترده در اختیار بخش آموزش قرار‌ می‌گیرد. سپس مدرسین مجرب بخش آموزش با همکاری بخش پژوهش با این تولیدات آشنا شده و در طول اجرای گسترده این تولیدات آموزشی از مشاوره تخصصی بخش پژوهش بهره‌مند می‌شوند. بازخورد‌های لازم نسبت به تولیدات آموزشی از طریق مدرسین و همچنین شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به بخش پژوهش ارسال می‌گردد تا در جهت بازنگری و تجدید نظر برنامه‌های آموزشی به کار گرفته شود.
 اثر‌بخشی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی طراحی شده در بخش پژوهش و اجرا شده توسط بخش آموزش، به طور مستمر به وسیله‌ی بخش پژوهش با انجام پروژه‌های متعدد پژوهشی، مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد. یافته‌های حاصل از این پژوهش‌ها، علاوه بر به کارگیری در جهت بهبود برنامه‌های آموزشی مرتبط، به صورت مقالات در ژورنال‌های علمی- پژوهشی داخل و خارج از کشور و همچنین همایش‌های ملی و بین‌المللی ارائه می‌گردد. لازم به ذکر است که تاکنون بیش از 350 مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های داخلی و خارجی انتشار یافته است.
 از دیگر فعالیت‌های بخش پژوهش، رسیدگی، پیگیری و ساماندهی تألیف و تدوین کتاب‌های تخصصی و کاربردیِ جناب آقای دکتر محسن شکوهی یکتا و همکاران است. این کتاب‌های تخصصی برای اساتید و دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و تعلیم و تربیت در دانشگاه‌ها، معلمان و مشاوران و کتاب‌های کاربردی برای والدین، نوجوانان و مخاطب عام تهیه و منتشر می‌شوند.  
عناوین برخی از کتاب‌ها بدین شرح است:
تشخیص و درمان اختلالات روان‌شناختی کودک و نوجوان
اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان
مبانی نظری ارزیابی و کاربرد آزمون‌های روانی و تربیتی
ناتوانی‌های یادگیری
روان شناسی و آموزش تیزهوشان
روان شناسی و آموزش کودکان استثنائی
اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
روش های کاربردی تربیت کودک اندیشمند
راهبردهای مدیریت استرس
صد پرسش و پاسخ درباره اختلال وسواس فکری ـ عملی کودکان و نوجوانان
روان‌شناسی خانواده
راهنمای کاربردی مدیریت استرس در نوجوانان برای والدین، معلمان، و درمانگران
بهبود حافظه فعال
روانشناسی استرس
آموزش مهارت های حل مسئله به کودکان (مهد کودک و پیش‌دبستانی)
آموزش مهارت های حل مسئله به کودکان (پایه های اول تا سوم دبستان)
آموزش مهارت های حل مسئله به کودکان (پایه های چهارم تا ششم دبستان)
راهنمای مدیران بانکی در مدیریت استرس
هوش هیجانی

 

 

 

 

 

شبکه های اجتماعی

جستجو در میان مطالب

نماد الکترونیک

امروز6614
دیروز7480
ماه81687
همه بازدیدها9593620

شعبه مرکزی : خیابان شریعتی، تقاطع طالقانی، پلاک 173

تلفن : 8-77632007-021

ایمیل: [email protected]

ساعت کاری شعبه مرکزی

ساعات کاری شعبه امیرآباد

Design: