کانون اسلامی انصار چه نوع مجموعه ای است؟
کانون اسلامی انصار به شماره ثبت ۳۰۹۶ موسسه ای مردم نهاد، غیرانتفاعی، غیرتجاری و غیر سیاسی است که با هدف نشر فرهنگ و معارف اسلامی و تاسیس کتابخانه و سایر امور عام المنفعه از خرداد ۱۳۵۷ توسط موسس خیراندیش آن زنده یاد حاج محمدحسین جابرانصاری آغاز به کار کرده است و امروز با ۳ باب کتابخانه عمومی درجه یک در تهران و بیش از ۱۲۰۰ باب کتابخانه مسجدی در روستاهای کشور در حال فعالیت و گسترش می باشد.
علل نام گذاری این مجموعه چگونه بوده است؟
قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ در یک نشست صمیمانه که با هدف انجام امور خیر از جمله ایجاد کتابخانه برای استفاده نیازمندان و افرادی که امکان خرید و تهیه کتاب را نداشتند، مرحوم حضرت آیت اله فلسفی که یکی از اعضای نشست بودند به زنده یاد محمدحسین جابرانصاری پیشنهاد نمودند چون هدف شما خیر است و از طرفی شما نیز انسان مومن و خداجویی هستید پیشنهاد می کنم عنوان کانون را که همانا نقطه تجمیع خواهد بود به همراه واژه اسلام که توسعه آن در بین جوانان دغدغه شماست و انصار که بخشی از نام فامیل جناب عالی و به معنای یاری دهنده می باشد را برای انجام این کار خیر انتخاب نمایید و این گونه شد که کانون اسلامی انصار در خردادماه سال ۱۳۵۷ مهیای انجام رسالت بزرگ خود گردید.
ثبت نام در کتابخانه به چه صورت است؟
ثبت نام در کانون به دور روش حضوری و از طریق سایت ذیل امکان پذیر می باشد:
http://serverkavosh.kanoon-ansar.ir/Welcome1.aspx?eRegister.aspx
کتابخانه کانون اسلامی انصار، دارای چه امکاناتی است؟
– امانت کتاب از بین بیش از ۱۰۰ هزار نسخه منابع مطالعاتی در موضوعات مختلف و همچنین امانت لوح فشرده، پازل و مجله
– تالارهای مطالعه، تالار مرجع و تالار مخزن با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر
– فضای گفت و گوی آزاد
– سراهای جمعی
– سراهای پژوهش
– اینترنت پرسرعت
– کیف و کمد اختصاصی
– کافه کتاب
– پارکینگ
– نمازخانهچطور می توانم از امکانات کتابخانه استفاده کنم؟
ابتدا در کتابخانه عضو می شوید و باتوجه به ضوابط و شرایط هر بخش می توانید از امکانات کتابخانه استفاده کنید.
شرایط و مدارک لازم جهت عضویت در کتابخانه چیست؟
– عضویت در کتابخانه به صورت حضوری و یا غیرحضوری انجام می گیرد. شما می توانید با مراجعه به لینک (عضویت در کتابخانه)، شرایط و گروه های عضویت را مطالعه نمایید.
– آموزش نحوه عضویت در کتابخانه در لینک (آموزش عضویت در کتابخانه) قابل مشاهده است.هزینه ثبت نام در کتابخانه چقدر است؟
هزینه ثبت نام باتوجه به گروه و امکانات انتخابی شما متفاوت است. با مراجعه به لینک (عضویت در کتابخانه)، هزینه های ثبت نام قابل مشاهده است.
آیا می توانم به صورت مهمان و یا روزانه از کتابخانه استفاده کنم؟
بله. شما می توانید با داشتن کارت شناسایی معتبر و پرداخت هزینه مربوطه به صورت مهمان از امکانات مجموعه استفاده کنید.
چرا در صفحه ارسال مدارک ثبت نام در کتابخانه، تصاویر من آپلود نمی شود؟
تصاویر مدارک شما جهت آپلود، ضمن حفظ کیفیت تصویر، باید کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد.
ساعت کاری بخش های مختلف کتابخانه چیست؟
درحال حاضر ساعت کاری تمام بخش های کتابخانه، “شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۸” می باشد.
چند نسخه کتاب میتوانم امانت بگیرم؟
تعداد کتب جهت امانت، با توجه به گروه بندی عضویت بین ۲ تا ۶ نسخه میباشد.
مدت زمان امانت کتاب چند روز است؟
– مدت زمان امانت کتاب، ۱۴ روزه است که در صورت رزرو نبودن کتاب تا ۲ بار قابلیت تمدید دارد.
– درصورت دیرکرد، به ازای هر روز ۵۰۰ تومان از عضو دریافت میشود.تمدید مهلت امانت کتاب به چه صورت است؟
– تمدید کتاب به صورت حضوری و تلفنی می باشد.
– شماره تماس جهت تمدید کتاب: ۷۷۶۳۲۰۰۷ (شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰ – ۱۷:۴۵)سراهای پژوهش چه مکانی است؟
– به منظور اجرایی نمودن یکی از اهداف کتابخانه های کانون که تأکید بر پژوهش محوری میباشد، این مجموعه برای اعضاء واجد شرایط زمینه استفاده از امتیازاتی از جمله رایانه، اینترنت، نرم افزارهای مورد نیاز و منابع مرجع را با ایجاد سراهای پژوهش انفرادی فراهم نموده است .
سراهای جمعی چه مکانی است؟
سراهای جمعی مکانی است برای استفاده و تعامل افرادی که نیازمند به گفت و گو، بحث و بررسی، مکالمه، تبادل نظر و مطالعه جمعی میباشند. کارکرد سراهای جمعی نشستهای درون گروهی و آموزشی است.
چطور می توانم به کتابخانه، کتاب اهدا کنم و با منابع اهدایی من چه میکنید؟
– کانون با افتخار پذیرای کتب و منابع اهدایی شماست. شما میتوانید منابع اهدایی خود را به کتابخانه تحویل دهید.
– منابع اهدایی شما در کتابخانههای کانون مورد استفاده قرار میگیرد و درصورت مازاد بودن، به کتابخانههای مناطق محروم اهدا میشود.سوال من پاسخ داده نشده، چطور میتوانم پاسخ آن را داشته باشم؟
– درصورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام می توانید در ساعات کاری کتابخانه با شماره ۷۷۶۳۲۰۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین در فضاهای مجازی با شناسه @Kanoon_ansar با ما در ارتباط باشید.
شرایط امانت پازل چگونه است؟
۱- عضویت کتابخانه
۲- پرداخت ۳۰۰ هزار ریال به عنوان ودیعه در قبال اخذ رسید صندوق
۳- در هربار امانت، یک عدد پازل به طور کامل شامل (صفحه – دو عدد طلق – جعبه و قطعات مربوطه) به همراه کیف حمل و نقل پازل برای حداکثر ۳۰ روز امانت داده می شود.
۴- امانت پازل در قبال ارائه کارت عضویت انجام می گیرد.
۵- نحوه امانت پازل همچون امانت کتاب می باشد. بدین صورت که ابتدا برای مدت ۱۰ روز امانت داده می شود و سپس تا دو دهه در صورت نبود متقاضی امکان تمدید آن وجود دارد. در مقابل به ازاء هر روز تاخیر مبلغ ۵۰۰۰ ریال جریمه دریافت می گردد.
۶- در زمان عودت پازل در صورت خسارت به طلق یا جعبه هر یک مبلغ ۳۰ هزار ریال دریافت می گردد.
۷- چناچه به کیف حمل و نقل خسارت وارد شود، عضو ملزم به پرداخت بهای کیف می باشد.
۸- در موارد زیر ودیعه به نفع کانون ضبط و پازل به امانت گیرنده تعلق می گیرد.
_ در صورت عدم تکمیل و یا عدم عودت پازل در ظرف ۳۰ روز
– تخریب یا فقدان حتی یک قطعه از پازل
۹ – بنا به درخواست ودیعه گذار، در قبال عودت پازل تکمیل شده و کیف حمل و نقل، ودیعه به ایشان پرداخت می شود.
چگونه می توان با کانون اسلامی انصار همکاری نمود و از امکانات و فضاهای آموزشی آن استفاده کرد؟
کلیه اساتید دانشگاهها، اعضای هیات علمی، مدرسان، مربیان و صاحبان خرد و اندیشه برای ارائه نقط نظرات اندیشمندانه و تجارب اندوخته شدهشان در قالب دوره، کارگاه، سمینار و … که نیاز به امکانات و فضاهای آموزشی دارند میتواند با مدیریت همایش کانون ارتباط برقرار نموده و طی تفاهم نامهای که مبتنی بر استراتژی مشارکت میباشد نسبت به برنامهریزی و طراحی موضوعات خود اقدام نمایند. در این مسیر کانون اسلامی انصار پلی قابل برای ایجاد ظرفیتهای نو، کارا و اثربخش از طریق کمک و یاری به این گروه از عزیزان خواهد بود.
آیا می توان در همایش های کانون شرکت کرد؟
از آن جایی که توجه به موضوعات روز مبتلابه و ارائه اطلاعات صحیح و به روز در این خصوص بخشی از فعالیت های مدیریت همایش کانون اسلامی انصار می باشد، کلیه عزیزانی که علاقمند به این گونه مباحث هستند میتواند پس از بارگذاری نشستها در قسمت رویدادها به لینک ثبت نام مراجعه و برای حضور در مراسم، آن را تکمیل نموده و منتظر تماس همکارانمان باشند.