• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • مرجع شعبه مرکزی
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

جملات بزرگان

 

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام):

مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّهِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ.

ادامه مطلب...

زندگی درعصر حاضر از ویژگی ها و مختصات خاص و پیچیده ای برخوردار است که چه بسا هیچ زمانی به این میزان دشوار و چالش بر انگیز نبوده است. این پیچیدگی به خصوص در حیطه ارتباطات اجتماعی بیشتر رخ نموده است

به عنوان مثال امروزه کمتر خانواده ای را می توان یافت که جوان یا نوجوانی داشته باشد و از درگیری با او، بی انگیزه بودنش در تحصیل و یا حتی نحوه زندگی او گله مند نباشد. نارضایتی هایی نیز از طرف جوان و نوجوان نسبت به والدین یا اطرافیان در بسیاری از موارد قابل مشاهده است; نه والدین از نحوه زندگی، ارتباط و درک متقابل جوان و نوجوانشان اظهار رضایت می کنند و نه در مواردی نسل امروزی از رفتار های بزرگتر ها اظهار خرسندی می کنند.

در موضوع ارتباطات نیز با مشکلاتی متفاوت و جدید مواجه هستیم. نسل جدید به شیوه های ارتباطی نوین مجهز بوده و استفاده از ابزار های مجازی را ترجیح می دهند، حال آنکه بسیاری از بزرگتر ها شیوه های ارتباطی سنتی را برگزیده و رغبت کمتری نسبت به استفاده از ابزار های ارتباطی جدید دارند.

امروزه مثال ها و نمونه هایی از این قبیل، دغدغه اصلی بسیاری از فعالان حوزه تربیت و فرهنگ بوده و بخش عمده ای از این نهاد ها را به خود اختصاص داده است. پژوهشگاه نسل دیجیتال نیز با توجه به ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه خصوصا برای نسل جدید فعالیت هایی را در قالب سه پژوهشکده ذیل برنامه ریزی و در مواردی اجرا نموده است.

1- پژوهشکده سواد رسانه ای

1-1- شکاف دیجیتالی میان نسل ها

گروهی از خانواده های سنتی بر این عقیده اند که جوانان و نوجوانان امروزی حد و مرزی برای رفتار های خود نمی شناسند و زندگی پوچ و بدون هدفی را دنبال می کنند; اما این نوع داوری ها در بسیاری از موارد یک جانبه بوده و نشان از فاصله و شکاف عمیق نگرشی میان این افراد با نسل جوان دارد.

روان شناسان و کارشناسان حوزه های تربیتی بر این باورند که جوان و نوجوان نسل دیجیتال اگر درک شود، مشکلات و نیازهایش شناخته شود و بستر مناسبی برای تأمین خواسته‏هایش فراهم گردد، مجال شکوفایی خواهد یافت و خود را بیش از پیش به ملاک¬ها و استاندارد های زندگی واقعی و اصیل نزدیک خواهد ساخت.

یکی از راه کار های کلیدی جهت کمتر نمودن فاصله میان نسل ها، افزایش تعداد مهاجران نسل دیجیتال می باشد که این روش با کاهش شکاف دیجیتال در جامعه و خصوصاً میان اعضای خانواده امکان پذیر است. در همین راستا، موسسه پند تلاش دارد تا با ارائه راه حل هایی جهت کمتر نمودن و شاید از بین بردن شکاف دیجیتالی میان خانواده ها، نسل جدید را به نسل قدیم و سنتی پیوند دهد و در راستای حقیقی نمودن روابط در خانواده و نهایتاً جامعه قدم بردارد.

1-2-عصر ارتباطات و اطلاعات

از سوی دیگر، با گذشت سالیان نسبتاً دراز از ورود رسانه هایی مانند رادیو، سینما، تلویزیون، تلفن و امثال آن، تأثیرات شگرف این ابزارها در سیر تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی بهداشت و سلامت جوامع به خوبی خودنمایی کرده است. هرچند هنوز دانش عمومی اکثر جوامع نسبت به استفاده صحیح از این ابزارهای کارآمد، در سطح مطلوب قرار ندارد، اما بسیاری از افراد خود را به دست کم، بخشی از این دانش مجهز می دانند. در عین حال، سوالی که همچنان باقی است این است که آیا این افراد اطلاعات کافی از هشدار ها، خطرات و راه های استفاده بهینه از این امکانات و تجهیزات را نیز دارند؟

در این بخش نیز، موسسه پند همراه با گروه محققان خود تلاش می نماید تا از یک سو، راه حل هایی جهت کاهش میزان این آسیب ها- که در وهله اول گریبان گیر نسل دیجیتال و به طور کل عموم جامعه خواهد بود- را ارائه دهد و از سوی دیگر، ایشان را با فواید و روش های بهره گیری صحیح از این امکانات ارزشمند عصر اطلاعات و ارتباطات و آنچه به دنبال این سبک از زندگی رخ داده است، آگاه سازد.

1-3-رسانه های مجازی نو ظهور

بیش از همه، آنچه در دهه ی اخیر، از یک سو انگیزه ها و از سوی دیگر نگرانی های بیشتری را برای محققین حوزه هایی همچون جامعه شناسی، فلسفه، روانشناسی، دین و اخلاق، بهداشت و سلامت و حتی سیاست به دنبال داشته است، جلوه های نوین این رسانه ها در قالب » رسانه های برخط « و فضای «جوامع مجازی» و ابزار «کامپیوتر و تبلت و موبایل « است. نحوه ی برخورد با این پدیده ی نوظهور - که با سرعتی باورنکردنی عرصه¬ی زندگانی جسمی و روحی جوامع را طی می کند و قله ای را فتح نشده باقی نمی گذارد – یکی از سوالات پررنگ و شاید بی جواب اغلب افراد است که پرداختن به آن از ضروری ترین مسائل امروز ما به نظر می رسد.

پژوهشگاه نسل دیجیتال، با هدف ترویج فرهنگ استفاده صحیح و تحذیر از کاربری نامناسب این ابزارها، مجموعه ای از طرح های آموزشی و تربیتی را پیش بینی نموده است که در بازه زمانی تعریف شده، آن ها را تدریجا اجرا خواهد نمود. اگرچه این برنامه، مخاطبین را در همه سنین مد نظر قرار می دهد، اما تمرکز و تاکید آن بر آموزش کودکان، نوجوانان، جوانان و زوج های جوان است. همچنین تنوع شیوه های آموزشی با محوریت روش های فعال، حل مسئله، آموزش خلاق و غیر مستقیم به گونه ای فراگیر و اثرگذار پیش بینی شده است.

2- پژوهشکده سبک زندگی

مقوله سبک زندگی- که به طور مستقل و جدی برای اولین بار توسط آلفرد آدلر مطرح گردیده است- یکی از محور های کلیدی در گفتمان امروز جوامع بشری است. در یک تعریف، سبک زندگی را می توان مجموعه ای از ارزش ها، شیوه های رفتاری، حالات یا سلایق در زمینه های مختلف فردی دانست که در اغلب موارد منجر به سبکی جمعی از زندگی خواهد شد.

این موضوع اگرچه تنها مختص این دوره نبوده و تاریخچه ای به درازای زندگی بشر دارد، اما عدم توجه کافی به آن، نه تنها در عصر حاضر بلکه در همه دوران ها موجب عدم شناخت کافی از این مبحث مهم بوده است. فارق از تفاوت های خاصی که این بحث با مقوله اخلاق فردی، مهارت های زندگی و امثال آن دارد، شاید بتوان آن را به عنوان یک روح کلی در زندگی افراد مورد بررسی و نقد قرار داد.

پژوهشگاه نسل دیجیتال، در کنار سایر فعالیت های خود، از پژوهش در این حوزه نیز غافل نبوده است. این مؤسسه مطالعات خود در این موضوع را در قالب پژوهشکده سبک زندگی پیش برده و تلاش دارد راهکارهایی کلیدی و کار آمد را متناسب با سلیقه و ذائقه امروز جامعه به ویژه، جوانان و نوجوانان ارائه نماید.

3- پژوهشکده مشاوران همراه

امروزه، مراکز متعدد مشاوره در سطوح و زمینه های گوناگون به ارائه خدمات متنوع برای مراجعین در همه سنین مشغول هستند. اگرچه بسیاری از افراد جامعه مراجعه به مشاورین را به عنوان یکی از رویکرد های زندگی مدرن به خوبی درک کرده و از آن استقبال می کنند اما هنوز گروهی از افراد جامعه هستند که مراجعه به این مراکز را نشانه مطلوبی ندانسته و حداقل از اظهار آن به دیگران پرهیز می کنند. گروه گسترده ای از جوانان و نوجوانان نیز هستند که - اگرچه با اصل موضوع مشاوره مشکلی ندارند اما - گاهی مطرح نمودن مشکلات برایشان بسیار دشوار بوده و یا غیر ممکن می باشد; تا آنجا که در برخی موارد سعی بر نادیده گرفتن مشکل یا مسئله پیش روی خود دارند.

نکته حائز اهمیت این است که اغلب افراد، پس از اینکه در مقابل مشکلات تسلیم می شوند و راه به هیچ کجا نمی برند، با الاجبار و ناگزیر سراغ مشاوران را می گیرند; حال آنکه داشتن اطلاعات کافی، مشاوران صمیمی و نزدیک و همچنین افزایش روحیه پذیرش مشورت، می تواند در مواجهه با مشکلات به کمک فرد بیاید و او را از تحمل شکست و مشاوره ناگزیر نجات دهد.

پژوهشگاه نسل دیجیتال، تمرکز خود در پژوهشکده مشاوران همراه را بر مطالعه و آسیب شناسی فضای مشاوره، ارائه نکات ساده و کلیدی مشاوره ای و برگزاری جلسات صمیمی هم اندیشی فردی و گروهی در این خصوص قرار داده است.

• برنامه های صورت گرفته

طرح حاضر که تا کنون، قریب به سه سال از مسیر پژوهشی خود را پشت سر گذاشته است، علاوه بر مطالعه و تحقیق، برنامه های اجرایی و آموزشی را نیز با عناوین ذیل اجرا نموده است.

الف) طرح تربیتی- آموزشی تربیت همگام با رویکرد دانش افزایی خانواده

ب) تولید و اجرای آزمایشی کارگاه های ذیل:

1- دوست اینترنتی من

2- جوامع مجازی

3- چند سؤال و چند راهکار(دبستان)

4- چند سؤال و چند راهکار(دبیرستان)

5- دنیای مجازی، تاریک و روشن

6- روابط اجتماعی مجازی

ج) تشکیل اتاق فکر و برگزاری جلسات

د) تولید و انتشار محتوا در زمینه های پژوهشی مرتبط

ه) ایجاد صفحات مجازی شامل وبلاگ، اینستاگرام و کانال در پیام رسان تلگرام

و) بستر سازی برای ارائه خدمات نوین مشاوره ای

• برنامه های آتی

این مؤسسه علاوه بر گسترش و بهسازی برنامه های انجام شده پیشین، پایه ریزی و اجرای برنامه های هدفمند و متنوع بسیاری را در برنامه آتی خود دارد که در ادامه به عنواین برخی از آنها اشاره می گردد.

الف) تولید مجموعه ای از انواع بازی ها و نمایش ها و فعالیت های هدفمند آموزشی

ب) تولید و عرضه محصولات آموزشی و تربیتی مرتبط

ج) راه اندازی دفاتر مشاوره تخصصی و کلینیک های اینترنت و بازی

د) برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی و تربیتی

و ...

• جمع بندی

در شرایط کنونی، موسسه پند، برنامه تکمیل پژوهش ها و به روز رسانی اطلاعات را به عنوان قدم اول و زیربنایی موسسه در دستور کار دارد و این برنامه به مرور زمان و در بلند مدت از یک پژوهشگاه به مجموعه ای شبیه به یک فرهنگ سرا تبدیل می گردد که به صورت تخصصی در دست کم سه زمینه ی سبک زندگی، سواد رسانه ای و مشاوره، ارائه خدمات خواهد نمود.

آنچه آمد، معرفی کوتاه و مختصری از پژوهشگاه نسل دیجیتال ) پند ( بود که به لحاظ رعایت حوصله این نوشتار، به کلیات اشاره نموده است. بدان امید که این موسسه نوپا، بتواند قدمی بلند و استوار را برای پیشرفت و ارتقاء سبک و سطح زندگی مردمان سربلند این مرز و بوم، در مواجهه با بزرگترین چالش فرهنگی و اجتماعی قرن بردارد و در ادامه مسیر خود، مخاطبان غیر ایرانی را نیز به جامعه مخاطبان پند بیافزاید.

• توضیحات تکمیلی توضیحات تکمیلی و همچنین راه های ارتباطی با پژوهشگاه پند به شرح ذیل می باشد.

  آدرس

اعضاء افزوده شده

(طی سه ماه اخیر)

تعداد پست ها

(طی سه ماه اخیر)
توضیحات
تلگرام [email protected] 58 186

بالاترین بازدید

بیش از 1000 نفر

اینستاگرام Pand_institute 177 33  

در طول تاریخ ، جوامع برای داشتن زندگی بهتر و کسب آرامش حداکثری ، تلاش های بسیار زیادی را صورت دادند . با پیشرفت فناوری و ظهور فناوری های پیشرفته (Hi-Tech) این تلاش ها ظاهر متفاوتی پیدا کرده است . ما به عنوان بخشی از جامعه ی ایران اسلامی در تلاشیم تا با تعامل و تبادل نظر میان فرهیختگان حوزه ی فنی و مهندسی بویژه مهندسی برق ، الکترونیک ، کامپیوتر و مهندسی پزشکی راهکارهای مناسبی را در راستای "ایرانی بهتر" بیابیم و بتوانیم با نوآوری و خلاقیت ، ایده هایمان را جامه ی عمل بپوشانیم . به همین سبب کلوپ مطالعاتی نیرا در تاریخ 31 خرداد 1392 توسط مهندس محسن رضوانیان در کانون اسلامی انصار ایجاد شد .

اهداف تعیین شده در بدو تاسیس کلوپ به شرح ذیل می باشد :

     1) تشکیل تیم های تحقیق و توسعه در زمینه مهندسی برق ، الکترونیک ، کامپیوتر و مهندسی پزشکی

     2) برگزاری دوره های آموزشی منطبق بر مدل یاددهی و یادگیری

     3) احیا کردن روحیه ی صنعت محوری در فرآیند یاددهی و یادگیری

     4) توجه به نقشه ی جامع علمی کشور و تحقق آن در حد توان

     5) برگزاری نشست های تخصصی و سمینارهای علمی

     6) برقراری ارتباط بین دانشجویان، مهندسین و شرکت های صنعتی با هدف دستیابی به تولیدات دانش بنیان

     7) تلاش برای افزایش تولیدات دانش بنیان و توسعه کارآفرینی ایرانی

     8) راه اندازی اتاق فکر برای سازمان ها و شرکت ها

     9) تالیف کتاب ، چاپ مقاله ، تهیه گزارش و تدوین جزوات

     10) ارائه ی خدمات مشاوره ی فردی و شغلی به دانش آموزان و دانشجویان

     11) تقویت روحیه ی مطالعه و دعوت دانشجویان به بهره گیری از کانون اسلامی انصار

 

nira 3

 

با هدایت و راهبری مهندس رضوانیان اولین پروژه های پژوهشی و مطالعاتی کلوپ تدوین و اجرا شد و تمایل کلوپ برای توسعه فعالیت ها و بهره برداری از طرح های تدوین شده طی 2 سال فعالیت ، به حدی رسید که با کمک مهندس احسان مجیدی در تیرماه 1394 خدمت متفاوتی در فضای مجازی به نام "باشگاه فناوری نیراسیستم" ارائه شد . باشگاه فناوری نیراسیستم ابعاد گسترده ای از فعالیت کلوپ را رونمایی کرد . از جمله مزایای فعالیت مجازی باشگاه انتشار فرصت های شغلی به صورت روزانه ، امکان برقراری ارتباط دانشجویان با اساتید و مهندسین ، انتشار مقالات علمی معتبر و انتقال تجربه از طریق گفتگوهای برنامه ریزی شده می باشد . با پیشنهاد جناب آقای مهندس مجیدی تغییر نام کلوپ مطالعاتی نیرا به "کلوپ فناوری نیراسیستم" یا همان "باشگاه فناوری نیراسیستم" صورت گرفت .

 

nira 2

 

افرادی که تمایل به عضویت یا همکاری با باشگاه را دارا می باشند می توانند از طریق وب سایت nirasystem.com نسبت به عضویت در باشگاه اقدام نمایند . این افراد می توانند از خدمات عضویت مجازی و عضویت رسمی باشگاه بهره مند گردند . اینفوگرافی زیر خدمات ارائه شده از سوی باشگاه به اعضا محترم را تشریح می نماید :

 

nira 1

 

همچنین دامنه techclub.nirasystem.com برای دسترسی مجازی اعضا در دست طراحی می باشد و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد .

کلوپ نگاه آرمانی قصد دارد با نگاهی جدید و کاربردی و با استعانت از آیات و روایات ، پیرامون انتقال معارف شیعی به نسلهای آینده و تربیت جوانان و نوجوانان به روشها و الگوهایی جدید و کارآ دست یابد. البته در این راستا بهره مندی از نظرات اساتید و پژوهشگران حوزه های مربوطه امری ضروریست.

از این رو، دست همیاری و همکاری دراز میکنیم به سوی تمام علاقمندان و دوست داران اهل بیت علیهم السلام، باشد که در این راستا مورد توجه و عنایت آن بزرگواران قرار گیریم.

از ابتداى زندگى بشر تاكنون هميشه اقداماتى جهت جلوگيرى از بروز صدمات و حوادث صورت گرفته اما نداشتن آگاهى و اطلاعات كافى آسيب پذيرى را بالا ميبرد. در اين ميان كودكان به دليل نداشتن تصور درست از حوادث آسيب پذيرى بيشترى دارند از همین رو آموزش و آشنایی با انواع حوادث و خطرات میتواند باعث تغییر و تحول و درک بیشتر کودک در حوزه ایمنی شود.

از آنجایی که بهترین سرمایه گزاری در زمینه پیشگیری، آموزش کودکان خواهد بود، گروه کودک ایمن – ناجی فردا، طرح و برنامه های اصلی خود را در راستای " فرهنگ سازی برای ایمنی" برای این گروه سنی تنظیم کرده است؛

کودکان بسیار می فهمند و میتوانند مطالبی را که دریافت کرده اند، تجزیه و تحلیل کرده و به کار ببندند، اما برای رسیدن به این هدف بایستی با زبان خود کودکان با ایشان صحبت کرد، با زبان ساده و بازی گونه، چرا که بازیها تاثیرات عمیقی بر ذهن و یادگیری کودکان دارند و بخش اعظمی از آنچه هر کودک فرا میگیرد از طریق بازیهاست؛

به همین جهت در آموزش ایمنی به کودکان و گسترش فرهنگ ایمنی، از ساخت بازیهای گوناگون و اسباب بازی های خلاقانه در این حوزه تا برگزاری کارگاه ها و ساخت ماکتهای آموزشی و.... بهره گرفته ایم.

هدف اصلی گروه، ارتقای سطح ایمنی در دو بخش پیشگیری و مقابله است.

از دیگر اهداف ما آشنایی کودکان با مهارتهای خود امدادی، مهارتهای اولیه امداد و نجات، مهارتهای ایمنی برای افزایش ایمنی، مفاهیم اولیه بحران و شناخت رفتار مقابله ای مناسب و ایمن سازی فضاهای نگهداری کودکان است.

گروه "کودک ایمن ، ناجی فردا" از سال 1392 شروع به فعالیت در حوزه فرهنگ ایمنی نموده است.

کلوپ آینده پژوهی که از اواخر سال1391 با مساعدت کانون اسلامی انصار فعالیت خود را با حضور تعدادی از اعضاء کانون آغاز نموده، در پی آن است تا در قالب رویکردی آموزشی پژوهشی، به موارد ذیل بپردازد:

     1. تحقیق در باره نگاه علمی به آینده ،

     2. ترویج و آموزش نگاه علمی به آینده ،

     3. انجام پژوهش برای پاسخ به دغدغه های جامعه مخاطب در حوزه آینده پژوهی.

هدف کلی کلوپ آینده پژوهی : به حول و قوه الهی کلوپ آینده پژوهی می تواند با همیاری علاقه مندان به این حوزه به تدریج برخی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی را به اقتضای علاقه ی افراد و ظرفیتهای بوجود آمده سازماندهی نماید.

فعالیت کنونی کلوپ آینده پژوهی : در این راستا یکی از پروژه هایی که از اواخر سال1393 به شکل متمرکز در این کلوپ آغاز شده: "آینده پژوهی تأمین آب کشاورزی جهت تولید گندم تا افق1404 " می باشد.

با توجه به هم پوشانی موضوعی این تحقیق با تجارب و تخصصهای جزئی و فراگیر مرتبط با حوزه های تأمین آب ، کشت گندم ، فرآوری گندم و مصرف گندم ، به این وسیله از تمامی افرادی که تمایل به حضور در کارگاههای موضوعی مربوطه دارند و همچنین متخصصین حوزه اینترنت ، پشتیبانی پایگاه اطلاع رسانی و افرادی که تمایل به همکاری در اجرای این پژوهش دارند ؛ دعوت می شود تا برای کسب آگاهی اولیه و اعلام دیدگاه خود به پایگاه www.msfs.ir مراجعه و یا با رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه و یا با شماره های 09124868932 و 77632007 تماس حاصل نمایند.

کلوپ حقوقی ها در خرداد ماه سال 95 با هدف آمادگی بیشتر فارغ التحصیلان رشته حقوق عضو کانون اسلامی انصار به منظور شرکت در آزمون وکالت تشکیل شد.

آزمون وکالت به نوعی مهمترین آزمون فارغ التحصیلان رشته حقوق است که به علت حجم زیاد و تحلیلی بودن سؤالات آزمون نیاز به رفع اشکال و برنامه ریزی برای شرکت در این آزمون امری ضروری است.

در کلوپ حقوقی ها داوطلبین آزمون وکالت به منظور بهبود عملکرد،رفع اشکالات و تحلیل مباحث مرتبط حقوقی دور هم جمع شده و همچنین برخی از اعضای کانون که از پذیرفته شدگان سال قبل آزمون وکالت هستند اقدام به مشاوره،راهنمایی و رفع اشکال برخی مباحث حقوقی آزمون وکالت میکنند.

کلوپ حقوقی ها در روزهای آخر هفته از چهارشنبه تا جمعه تشکیل و پذیرای حقوقی های عزیز کانون انصار میباشد.

راز خلقت همه پنهان شده در عين علي ست...

كلوپ نهج البلاغه بمنظور ترويج مفاهيم ناب علوي و برداشتي كاربردي از اين مفاهيم براي بهبود و ارتقاي كيفيت زندگي تشكيل شد. در راستاي اين هدف جناب آقاي دكتر سيد حميد خويي قبول زحمت كردند و تعليم دوره هاي آموزشي مارا بعهده گرفتند.

كلوپ نهج البلاغه از سال ٩٣ تا كنون موفق به برگزاري ٣ دوره ي آموزشي ١٥ جلسه اي بوده است. هم اكنون جلسات پاياني دوره سوم را پيش رو داريم و ان شاءالله از مهرماه٩٥ دوره جديد آموزشي كلوپ نهج البلاغه رقم خواهد خورد.

محور تمامي جلسات تعاليم كاربردي نهج البلاغه شريف است.

عزيزاني كه مايل هستند از دوره جديد با ما همراه شوند براي كسب اطلاعات بيشتر با كانون اسلامي انصار (امور آفرينش) تماس حاصل فرمايند.

(داخلی 239) 77632007-021

همه ما بنوعی فطرس هستیم،"ای کاش..."

برای به ثمر نشستن این "ای کاش" در کانون اسلامی انصار،دور هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم در حوزه های فرهنگ ، هنر و تعلیم با نگاهی متفاوت و با بهره از ابزارهای جذاب ارتباطی و رسانه ای(تولید محتوای صوتی ،تصویری) ، به تبلیغ مفاهیم ناب و راهگشای علوی بپردازیم که ادای دین هر چند مختصری بجا آورده باشیم در برابر لطفهای بی کران امام حاضرمان(عج) تا در روزگار ظهور ایشان تحفه ای برای تقدیم داشته باشیم ان شاءالله.

بدنبال دستیابی این هدف، که جانمایه ی فعالیتهای فطرس شد، پس از چند سال سابقه برنامه سازی و نویسندگی در رادیو و کسب فنون لازم برای تبلیغ در قالب بسته های صوتی و تصویری، قدم اول را با ساخت بسته های صوتی با محور تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان 95 تحت عنوان"برنگ خدا درآییم" برداشتیم که علاوه بر پخش از شبکه رادیویی سلامت، این برنامه های صوتی در کانال تلگرامی شبکه سلامت و در کانال تلگرامی دوره های نهج البلاغه کانون اسلامی انصار قرار گرفت.

یکی از دغدغه های ما کمک گرفتن از اشخاص و اساتید دلسوز و امین معارف شیعی بود و هست ،همین دغدغه دلیلی شد تا زانوی ادب بزنیم مقابل دکتر سید حمید خویی و تحت عنوان کارشناس در برنامه هایمان از علم و معرفت ایشان مدد بجوییم.

نهایتا،

برای بالهای فطرس دعا کنید که...

همه ما بنوعی فطرس هستیم ،"ای کاش نگاه شافع امت شامل حال بالهایمان شود..."

فرهنگ، در دیدگاه برخی متفکران، راه مشترک زندگی از منظر اندیشه و کنش انسان در یک جامعه و در بر گیرنده سازگاری کلی با نیازهای درونی، بیرونی واقتصادی با محیط جغرافیایی پیرامون است؛ همچنین سازمانی است مشترک که برای فرو نشاندن نیازهای اجتماعی و سیاسی که از محیط پیرامون بر خواسته اند و مجموعه مشترکی از اندیشه ها و دستاوردها می باشند.
یکی از خلاء های مهم در حوزه تعلیم و تربیت، عدم وجود کالا وبرنامه های فرهنگی مناسب در سطح مدارس و مؤسسات می باشد. البته در این حوزه تلاشهای بسیاری نیز صورت گرفته اما همچنان نیاز مبرمی در این زمینه احساس می شود و این احساس مسئولیت ما را بر این داشت تا اقدام به تأسیس موسسه ای فرهنگی با هدف ایجاد محتوای سازگار با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نماییم .
اهداف این موسسه به فعّالیّت در دو بخش اجرایی و محتوایی تقسیم می شود که عناوین آن به شرح ذیل می باشد :
الف . فعّالیّت های اجرایی :
   1 . تولید هدایای مذهبی
   2 . ساخت بازی¬های فکری و برگزاری نمایشگاه کتاب و اسباب بازی
   3 . تجهیز مدارس و موسسات جهت برگزاری هر چه بهتر مناسبت های مذهبی
   4 . فضا سازی مدارس و موسسات به منظور برگزاری مناسبت های مذهبی
   5 . برگزاری عزاداری و جشن های مذهبی در مدارس و موسسات
ب . فعّالیّت های محتوایی:
   1 . تولید برنامه ی سالیانه و تقویم مناسبتی برای مدارس و موسسات
   2 . محتوای سازی مناسبت های مذهبی
   3 . اجرای مسابقات کتاب خوانی در مدارس و موسسات
   4 . محتوا سازی نشریه های ماهیانه ؛ فصلی و سالیانه ی مدارس
   5 . تربیت و آموزش نیروی پرورشی و فوق برنامه ویژه مدارس و موسسات

این اهداف توسط کارگروههای تخصصی در هفت حوزه محقق میشود که عناوین آنها به شرح ذیل می باشد:


کارگروه علمی: برگزاری سمینار، گردش و اردوهای علمی، انجام جلسات تشریح اندامهای انسان و حیوانات، ساخت ماکت و مدلهای مختلف ( اعم از مناظر طبیعی و مصنوعات بشر )، دوره های آموزش کاشت، تکثیر و نگهداری گیاهان زینتی
کارگروه مذهبی:

   - طراحی جشن ها و سوگواره های مذهبی مدارس
   - تهیه مجموعه سرودهای مذهبی سال تحصیلی
   - تدوین مجموعه مدایح و مراثی قابل استفاده همراه با ریتم آنها
   - ترتیب دادن برنامه های بازدید از اماکن مذهبی به صورت هدفمند (اردوهای مذهبی)
   - معرفی مجموعه کتاب های مذهبی مناسب برای کتابخانه مدارس (جهت استفاده دانش آموزان و اولیا)
   - برگزاری کارگاه ها و همایش های مذهبی
   - طرح آموزش قرآن، اذان و نماز
   - تشکیل برنامه های پرسش و پاسخ و جلسات مناظره
   - تدوین نمایشنامه و تئاترهای مذهبی
   - برگزاری جلسات مشاوره دینی و پاسخ به شبهات مذهبی

کارگروه ادبی: برگزاری محافل ادبی (مشاعره)، تهیه و تدوین نشریه برای مدارس و مؤسسات ، برگزاری مسابقات کتابخوانی
کارگروه روان شناسی: برگزاری سمینارهای آموزشی ( تربیتی، شغلی، ازدواج، خانواده....)
برگزاری سمینارهای کارگاهی (رفتار درمانی، ریلکسیشن، خواب درمانی....)
طراحی و اجرای اتاق های بازی، بازی درمانی، نقاشی درمانی در مدارس
برگزاری جلسات مشاوره خانواده در زمینه های گوناگون

کارگروه خلاقیت: آموزش نقاشی های خلاقانه، کاردستی با دورریختنی ها، اختراع
کارگروه هنری: برگزاری تئاترهای مناسبتی، برگزاری نمایشگاه های نقاشی وعکاسی
کارگروه ورزشی: برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس (لیگ)، اردوهای تشویقی ( استخر، سالنهای ورزشی، زمین چمن و ....)

در پایان، آنچه که اشاره شد منتخبی از خدماتی بود که در مؤسسه فرهنگی پنجره به انجام می رسد. این موسسه با ارائه خدمات در زمینه هایی که اشاره شد، سعی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه به ویژه آینده سازان کشور و خانواده هایشان دارد و با نگاهی نوین در راه این مهم قدم بر می دارد و در این مسیر آماده همکاری با تمامی موسسات فرهنگی و آموزشی خواهد بود.

اهداف کلوپ: نصب و راه اندازی سیستم عامل لینوکس بر روی کلاینت و سرور و راه اندازی سرویس هایی مثل DNS و...

شبکه های اجتماعی

نماد الکترونیک

امروز1526
دیروز3824
ماه22590
همه بازدیدها7762505

شعبه مرکزی : خیابان شریعتی، تقاطع طالقانی، پلاک 173

تلفن : 8-77632007-021

ایمیل: [email protected]

ساعت کاری شعبه مرکزی

ساعات کاری شعبه امیرآباد

Design: